Von: Timo Kahlen
Datum: Sat, 9 Nov 2024
Betreff: uǝʇʞɐℲ ǝʌᴉʇɐuɹǝʇlɐ : /source/ von Timo Kahlen
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¿sǝnlɐʌ ɟo ǝƃuɐɥƆ
˙ʇɥƃᴉɹlɐ ǝq llᴉʍ ƃuᴉɥʇʎɹǝʌƎ
Die von mir am 20. Januar 2017 (am Tag der ersten Amtseinführung von Donald Trump) veröffentlichte Netzkunst-Arbeit /source/ (postfactual) entwickelt erneut Brisanz – weshalb ich sie noch einmal zur Diskussion stelle:
/source/ (postfactual), 2017
Interactive film and sound projection
at http://www.staubrauschen.de/re-play/source/
for Mac OSX or Windows
Change of values ? /source/ (postfactual), 2017 invites the viewer to search for reliable sources, for valid ‘facts’ and nodes of information on the Internet. A seemingly void, monochrome white surface is all it shows; and frustrates the viewer with a mouse cursor, which is difficult to locate, to control and to direct, as isolated potential ‘facts’ pop up in interaction with the cursor: appearing but distorted, head-over and uncomfortably remote, as if projected onto the reverse side of the computer screen. The alternating objects are accompanied by outbursts of sound and bustle, only to be quenched and extinguished shortly afterwards. The interactive work of net art is composed of multiple embedded layers of sound woven into a touch-sensitive visual projection. It is generated by the viewer – live, and always different -, depending on the relative position, movement and speed, on eventual pauses or on changes in direction of the mouse cursor, as the viewer‘s attention meanders across the touch-sensitive visual projection. Search, roll over, pause or click at the ‘empty’ white surface of the computer display with the mouse cursor, to discover and discard potential facts in real-time. Released on January 20, 2017 or later. According to rumors, however, the work was already visible and audible before. This is alternatively true.
Veröffentlicht auf Digital America. Lobende Erwähnung der Jungen Akademie der Berlin-Brandenburgischen Akademie der Wissenschaften, der Leopoldina Nationalen Akademie der Wissenschaften und des ZKM Karlsruhe im Rahmen der internationalen Preisfrage ‚Was hört das Netz?‘, 2017.
Weitere 20 Arbeiten siehe http://www.staubrauschen.de/re-play/
Alle 21 interaktiven Netzkunst-Werke basieren auf Flash und reagieren auf die Bewegungen des Mauszeigers. Ihre interaktive Oberfläche ist daher nur für Laptop und Computer konzipiert – und zu filigran, kaum noch sichtbar und hörbar für Smartphones oder Tablets, in denen der Finger das ephemere Geschehen verdeckt – oder die Oberfläche verlässt.
Mit besten Grüßen
Timo Kahlen
sound sculptor / media artist
mail@timo-kahlen.de
http://www.timo-kahlen.de
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© Timo Kahlen / VG Bild-Kunst 2024