[ 22. März 2024 ]

DEGEM News – FWD – UPCOMING – RADIO – DARMSTADT – BASEL

Von: Annesley Black
Datum: Fri, 22 Mar 2024
Betreff: UPCOMING – RADIO – DARMSTADT – BASEL

Hello and happy March 22nd

First I would like to present to you my website, made with the help of Gerlinde Hipfl:

https://www.annesleyblack.com

And now some upcoming concerts/ presentations

TONIGHT! 22.03.202420:00 SWR2 Staatsorchester Stuttgart,dir: Pablo González

Annesley Black A sound, a narrow, a channel, an inlet, the straits, the barrens, the stretch of a neck (2023)
First sending of the premiere of my new piece for large spatialised orchestra from the Liederhalle on 18.02.2024. Also in the programme are pieces from Kurtág and Berlioz.
https://www.swr.de/swr2/musik-klassik/die-erweiterung-der-spielflaeche-swr2-abendkonzert-2024-03-22-100.html

„eine schier unbegrenzte Klangfantasie“ Stuttgarter Zeitung, Verena Großkreutz, 20.02.2024
„ein aufregendes Hörerlebnis, das man nicht vergaß“ Online Merkur, Alexander Walther, 18.02.2024
 
03.04.202419:30 DARMSTADTAlexander Waite– 75. Frühjahrstagung des INMM- Eröffnungskonzert
Akademie für Tonkunst, Ludwigshöhstraße 120, 64285 Darmstadt
4238 de Bullion (2007/08) for piano and live digitally processed audio and video
Werke für Klavier und (Live-) Elektronik/ interaktives Musiksystem von Artemi-Maria Gioti, Orm Finnendahl, Peter Ablinger and Annesley Black played by Magda Mayas and Alex Waite

about the piece

 
05.04.202410:00 DARMSTADTlecture –75. Frühjahrstagung des INMM-Themenblock III „automatisch künstlerisch“
Akademie für Tonkunst, Ludwigshöhstraße 120, 64285 Darmstadt
hinter dem roboter steht ein zwerg lecture zum Thema „künstlerisch intelligent“
 
09.04.202420:00 BASEL Miguel Angel Garcia Martin Friendly Takeover 5- „Aufbau/Abbau“
Gare du Nord, Schwarzwaldallee 200, CH-4058, Basel
The Rhythm of BIg Generators, Stars and Stripessolo turntable passages from Tolerance Stacks II (2022) WP premiere of the solo version (2024)
This new solo version of the turntable segments of Tolerance Stacks II features material from Thomas Edison, the film „Young Man’s Fancy“ (Edison Electric Institute, 1952), and historical turn of the century grammophone recordings scratched using early hip-hop turntablism techniques.
and other works for percussion and electronics in form of a scenic/ staged-musical performance with world premiers  from Michael Beil, Svetlana Maraš, Annesley Black, Alexandre Babel, Barblina Meierhans  and Cathy van Eck